Märtsist 3 b rühmas :)

12. aprill 2019

Märts Oranžitriinude rühmas. Märtsikuu algas meil rahvapillide helidega. Lapsed kuulasid esivanemate pillihääli ning valmistasid ka ise taaskasutusmaterjalidest pille. Vastlakuule kohaselt õppisid lapsed koos õpetaja Üllega selgeks seakontidest valmistatud vurridega vurritamise. Rando isa aitas meie rühma tarvis seakontidele vastavad augud sisse puurida. Direktor Ene käis vastlapäeval koos lastega vastlaliugu tegemas. Oli küll vesine ja märg ilm aga lustimist jagus kõigile lasteaia õuealal. Rando ja Daniel õppisid selgeks luuletused, mida esitasid lasteaia luulepäeval, 8. märtsil. Daniel luges nõnda hästi luuletust „Pillerpall“, et saavutas 14. märtsil (emakeelepäeval) Ahjal toimunud XV Põlva maakonna lasteaedade luulepäeval omas vanuseastmes III koha. Väga tubli! Samal päeval korraldas meie rühma meeskond lasteaias „Heategevusliku mänguasjalaada“. Laadale võis iga laps tuua 1-3 mänguasja ning laadalt sai laps võtta omale ühe teise lapse toodud mänguasja asemele. Nii said lapsed kogeda andmisrõõmu, kuid samas olid osalenud kuue rühma lapsed rõõmsad saadud uue mänguasja üle. Emakeelenädalal kuulasid lapsed lugusid Eno Raua raamatust „Sipsik”. Vahvat tegelast sai voolitud ja meisterdatud. Keelenädala raames külastasime 18. märtsil rühmaga Põlva Keskraamatukogu lasteosakonda. Sealne töötaja küsis lastelt mõtlemapanevaid küsimusi. Nagu, mis vahe on raamatukogul ja raamatupoel? Kus on veel riiulites hästi palju raamatuid peale raamatukogu? Mis on dokument? Ühiselt laulsime laulu „Oh, kooliaeg“ ja tutvusime väga erinevate aabitsatega, mis on olnud esimeseks kooliraamatuks juba laste vanavanematel. Veel mängisid lapsed tähtede tundmise mängu. Enamus lastest soovis tagasi minna raamatukokku, et omale koju laenutada või kohapeal vaadata põnevaid raamatuid. 19.03. toimus lasteaias Suur laulupäev „Meie lapse laulud“, kus osales rühmast 4 last: Rander, Raigo Feliks, Emyli, Saskia Berit. Tublid laululapsed! Jätkub „Tomatisõprade projekt“, lapsed jälgivad taimede arengut ja teostavad koos õpetajaga mõõtmisi. Tomatiprojektiga seoses degusteerisid oranžitriinud nii poest ostetud erinevaid tomateid kui ka tomatimahla, mis lastele üldiselt ei maitse. Kuid omavalmistatud tomativõileivad maitsesid väga hästi. Võileiba valmistades õppisid lapsed nuga käsitlema ja toiduainete lõikamise teel sai kinnistatud matemaatilisi mõisteid: terve, pool jms. Mänguline õppimine, erinevate meeltega tajumine, avastusõppe metoodikast lähtumine soosib õpitu omandamist ja sinasõprust tomatiga. 22. märtsil käisime Intsikurmu parkmetsas matkal – kevadet otsimas. Meid ootab ees kollase liblika suvi! Liikumisõpetaja mängis lastega laululava ees ka mõned tuntud liikumismängud „Heeringas, heeringas 1,2,3“ ja „Härra hunt”. Märts lõppes liikumismängude päevaga lasteaia õuealal. Õppealajuhataja Veera näitas lastele, kuidas tuleb mängida uut mängu, mis õpetab rühmakaaslastele koostööoskust. Koostööoskusest saavad alguse sõbralikult toimuvad ühismängud. Rühmaõpetajad Heldin ja Ülle.