3b e Oranžitriinude tegus veebruar

28. veebruar 2019

Osalesime häirekeskuse fotokonkursil “Lumest lumele 112”, fotodega autoralli lumel. Lapsed meisterdasid paberrullidest päästeteemalised autod, millest kujundasime 112 õue lumele. •

Osaleme Räpina Aianduskooli projektis “Tomatisõbrad”, mille raames kasvatame, hooldame ja vaatleme lasteaia aknal kaht hariliku tomatisordi taime “Vilma” ja “Venus”. Õpetaja Heldin Punga hakkas pidama “Tomatisõprade” projektipäeviku blogi (18.02. – 12.05.2019), et osaleda projektipäevikute konkursil. Blogist saab ülevaate sellest, kuidas taimed kasvavad ja mida lapsede projekti käigus õpivad. Vaata: https://oranzhitriinud.blogspot.com/

• Sõbrapäeval panime oma rühma aknalauale kasvama mõned kõrvitsad ja peiulilled, millega saab mais emasid üllatada. Sõbrapäeva disko koos teiste lasteaialastega meeldis väga, tantsu vihuti nii kõvasti, et higimullid otsa ees. Meie rühma lemmiklauljad on Karl-Erik Taukar lauluga “Lähedal” ja Arop lauluga “Metsamees”.

• Tagurpidi päeva mängupidu “Pudru ja kapsad” oli lõbus ja lustlik. Peolt saime kaasa nisukliidest valmisatud pudru lastega degusteerimiseks. Puder maitses väga hästi. Pidu oli lõbus ja meeldejääv.

• Lasteaia “49-ndaks sünnipäevaks” voolisid lapsed igasugu põnevaid koogikesi. • Saalis toimunud sünnipäevapeolt ei puudunud “Lepatriinu Liisu”, tordid, õhupallid ega kingitused rühmadele. Sai lauldud ja koos sõpradega tantsitud. Sünnipäevapidu oli lastepärane ja sisukas. Meie rühma Emily ja Daniel lugesid luuletust U.Leies “Saunas” Lepatriinu Liisule sünnipäevatervituseks.

• Aktusel – Eestimaal eesti keel ja eesti meel, esinesid meie rühma lapsed lauluga “Kus on minu koduke?” ja laulumänguga “Toa teeks ma endal tamme alla”. Meie rühma poistele meeldis aktusel vanema rühma laste poolt esitatud “Vingerpolka” tants, kuid lapsi tegi murelikuks asjaolu, et rühmas on vaid kolm tüdrukut, kellega saaks tantsida. Vabariigi aastapäevaga seoses meistedasid lapsed rühmas endale sini-must-valged lipud ja maalisid pildi rahvariietes lapsest. Ravel küsis ühel õhtul õpetajalt: “Kas see pisike Eestimaa sel suurel maakaardil ongi minu suur Eesti?” Õpetaja: “Jah, nii see ongi!”

• Rääkisime liiklusest, kodust, kodulinnast ja kodumaast. Paaristööna valmisid kaunid pildid laste kodumajadest, mille kõrval kasvab ka kaitsev pihlakapuu. Lapsed harjutasid oma koduse aadressi ütlemist. Teatakse, et sõnaga PÕLVA käib kaasas Intsikurmu, kultuurimaja, muusikakool, raamatukogu, järv, Maksimarket, bussi- ja raudteejaam ning parklad. Loomulikult oma kodu ja kodumaja.

• Veebruaris viisid õpetajad lastega läbi raamatust “Lapse arengu jälgimise mäng” mängu 5-6-aastastele lastele. Mängu tulemusi arutatakse lapsevanematega laste arenguvestlustel, kui üht osa lapse arengu näitajatest. Ühel lapsel läheb keskmiselt 30 min aega, et koos õpetajaga läbi mängida oma vanuseastmele vastav mäng. Lisaks vestlesime lastega nende tunnetest pedagoogilise väljaande “Tea ja Toimeta nr 22” küsimustiku Laps ja tunded järgi. Vestluse tulemused fikseerisime kirjalikult ning nendega saavad lapsevanemad individuaalselt arenguvestlusel tutvuda.